Wikia

Bill Codex
Billcodex
Achtergrond informate
Eerste aflevering "Op de Kleintjes Letten" (afgebeeld)
"Droomverkenners"
Laatste aflevering
Stem (Origineel) Alex Hirsch
Stem (Nederlands)
Inspiratie Het Alziend Oog
Wezen informatie
Wezen № 326
Soort
Gaven
Zwakte
Voedsel
Leefomgeving
Andere namen Driehoekgastje (door Soes)
Stinkkop (door Mabel Pines)[1]
Bipper (In Dipper Pines' lichaam)
Verbond
Doel
Thuis
Familie
Vrienden Gideon Vrolijk
Ford Pines (vroeger)
Vijanden
Houdt van
Houdt niet van Synthesizer muziek
Deals die niet door gaan
Krachten
Wapens
Lot
Citaat "Denk er aan! Realiteit is een illusie en het heelal is een hologram. Koop goud, dag!"

Bill Codex is een driehoekige denkbeeldige demon die eerst alleen in de mindscape leefde en wenste om in de echte wereld te komen. Bill heeft herrie geschopt in Gravity Falls sinds hij daar is gekomen door Ford Pines. Bill is de belangrijkste slechterik in seizoen 2.

Persoonlijkheid

Bill is een excentrieke, gestoorde (volgens Gideon), mogelijk psychopatische demoon die de meeste dingen vermakelijk vindt (ondanks dat niemand weet waarom). Hij is extravagant en vreemd, en een snelle prater en denker. Ondanks dat hij op het eerste oog misschien alleen irritant lijkt, moet je echt rekening met houden; als je hem boos krijgt kan hij erg gevaarlijk zijn.

Bill houdt geen rekening met de regels. Hij volgt zijn eigen filosofie die inhoud dat hij gewoon doet waar hij zin in heeft zonder over de gevolgen na de denken. Hij vind wetten idioot en vindt het leuk om die regels te breken dor complete chaos te creëren waar hij ook komt. Hij intreseert zich niet in de levens die hij verpest en vindt het leuk mensen te kwellen en hun wereld op zijn kop te zetten.

Toen Bill Dipper's lichaam in bezit nam zagen we dat hij een masoschist is, en zichzelf pijn deed puur voor het gevoel, en het hilarisch noemde. 

Referenties

  1. Seizoen 1 Aflevering 19 "Droomverkenners"

Around Wikia's network

Random Wiki