Wikia

Dwergen
Dwergen
Achtergrond informate
Eerste aflevering "Op de Kleintjes Letten"
Laatste aflevering
Stem (Origineel) Alex Hirsch
Stem (Nederlands)
Inspiratie
Wezen informatie
Wezen № 24
Soort
Gaven Samen een gigantische dwerg vormen
Zwakte Bladblazer
Voedsel
Leefomgeving
Andere namen
Verbond
Doel
Thuis
Familie
Vrienden
Vijanden
Houdt van
Houdt niet van
Krachten
Wapens
Lot
Citaat
De Dwergen zijn kleine wezens die hun eerste verschijning maakten in de aflevering "Op de Kleintjes Letten", waarin ze samenwerkten om Norman te worden. Dit doen ze om Mabel te vangen zodat ze hun koningin kan worden maar Dipper red zijn zus wanneer ze vastgebonden is.

Geschiedenis

Vijf van de dwergen (Jeff, Karel, Steven, Jason en Shmebulock) vermommen zich als Norman, waarvan Dipper denkt dat hij een zombie is. Mabel is verliefd op Norman maar ze verwachte niet dat het een groep dwergen zou zijn. De dwergen hebben de kracht om samen een gigantische dwerg te vormen.

Merkbare dwergen

Jeff

Jeff is de leider van de dwergen, en is Normans hoofd. hij draagt een donkerrode muts, heeft bruine wenkbrauwen en een bruine baard. Zijn shirt is zeeblauw en hij draagt een donkerblauwe broek met zwarte schoenen. Hij kan meer vloeiend praten dan de andere dwergen, dit zou een reden kunnen zijn waarom hij de leider is.

Karel

Karel bestuurt Normans rechterarm. Hij draagt een donkerrode muts met een zeeblauwe shirt en donkerblauwe broek en bruine schoenen. Hij heeft een grijze baard, snor en wenkbrauwen.

Steven

Steven bestuurt Normans linkerarm. Hij draagt een donkerrode muts, een zeeblauwe shirt een donkerblauwe broek en bruine schoenen. Hij heeft een witte baard, snor en wenkbrauwen.

Jason

Jason bestuurt Normans rechterbeen. Hij draagt een donkerrode muts, een zeeblauwe shirt een donkerblauwe broek en bruine schoenen. Hij heeft een witte baard, snor en wenkbrauwen.

Shmebulock

Shmebulock bestuurt Normans linkerbeen. Hij draagt een donkerrode muts met een zeeblauwe shirt en donkerblauwe broek en bruine schoenen. Hij heeft een grijze baard, snor en wenkbrauwen. Hij zegt alleen zijn eigen naam, Shmebulock. Alhoewel, in "Op de Kleintjes Letten" zegt hij ook gewoon 'koningin!', net als de anderen.

Around Wikia's network

Random Wiki