Wikia

Handheks
Handheks
Achtergrond informate
Eerste aflevering "Kleine Horror Souvenirwinkel"
Laatste aflevering
Stem (Origineel) Matt Chapman
Stem (Nederlands)
Inspiratie
Wezen informatie
Wezen №
Soort Heks
Gaven Mensen hun handen afnemen en die tot leven wekken
Afgehakte handen besturen
Zwakte
Voedsel
Leefomgeving Handheksberg
Andere namen
Verbond
Doel
Thuis
Familie
Vrienden
Vijanden
Houdt van
Houdt niet van Mensen die haar horloges stelen
Krachten
Wapens
Lot
Citaat
De Handheks is een eenzame heks die op de Handheksberg woont.

Geschiedenis

In één van de verhalen van de aflevering "Kleine Horror Souvenirwinkel" "Handen thuis", is de Handheks aanwezig op de Gravity Falls Vlooienmarkt waar ze een kraampje met gouden horloges heeft. Ze vervloekt Stan door zijn handen af te nemen nadat hij één van haar gouden horloges stal.

Wanneer Stan, Dipper en Mabel naar haar schuilplaats gaan om het horloge weer terug te ruilen voor zijn handen moet Stan haar op de lippen kussen. Stan weigert dit door te zeggen dat hij zijn handen niet zó graag terug wilt en de heks geeft toe dat het kussen niks te maken heeft met het opheffen van de vloek maar dat ze wanhopig is omdat elke keer als ze een date meebrengt die wegrend. Stan zegt dat de grot zelfs voor een grot te griezelig is en hij en de tweeling helpen de grot te decoreren en de heks geeft hem zijn handen weer terug. Mabel heeft een boek met openingszinnen op de tafel achtergelaten.

Kort na hun vertrek klimt een bergbeklimmer omhoog en vraagt of hij bij haar zou mogen slapen. De Handheks gebruikt een openingszin uit het boek dat Mabel achterliet waardoor ze in de smaak valt bij de bergbeklimmer.

Personaliteit

De Handheks leek eerst chagrijnig en boos toen Stan een horloge probeerde te stelen maar achteraf bleek dat ze gewoon eenzaam en wanhopig is. Ze wilt heel graag romantiek in haar leven en probeerde "iets op gang te brengen" met Stan en later met een bergbeklimmer. Het laatste was succesvol.

Verschijning

De Handheks is een kleine, olijfkleurige getinte vrouw met lang, wit, rommelig haar. Ze draagt een rood gewaad met donkerbruine handafdrukken op de voorkant. Ze heeft een lange neus, rode ogen en puntige tanden.

Verschijningen

Seizoen 2