Wikia

Dit is een transcript van de aflevering Het Raadsel van de Northwest Villa je mag dingen aanpassen, maar alleen als ze relevant zijn in de aflevering.

De aflevering begint met een shot van de Northwest Villa tijdens een storm. We zien het interieur en Priscilla Northwest die een krant leest.
Priscilla Northwest Preston, ik moet zeggen de gastenlijst van dit jaar is echt enorm divers.
Preston Northwest Ja, een goede mix van miljonairs en miljardairs. (Slaat bediende met krant) Leg die oestervork 'ns schuin, we zijn toch geen beesten.
Priscilla En waar is onze kleine—? (Draait richting deur waar Pacifica met een sea foam groene jurk staat) Pacifica! (Pacifica buigt, loopt naar haar toe) Wat heb ik nou gezegd over die jurk? Het thema is sea foam groen niet lake foam groen. Ga je omkleden!
Pacifica Northwest Maar ik vind deze jurk leuk.
Preston Luister naar je moeder, Pacifica.
Pacifica Maar— (Preston rinkelt met een bel) Ja, vader.
De grond begint, terwijl tafels en borden kapotvallen. De Northwests en hun personeel staren schrikken.
Preston O nee, het... is zover.
Meubels en serviezen vliegen richting de mensen terwijl iedereen probeert te bukken of onder de tafel te verstoppen.
Preston Jullie zijn mijn bezittingen! (Slaat een bord weg) Gehoorzaam mij!
Meer dingen vliegen richting Preston. Hij verstopt zich onder de tafel.
Priscilla Dit is een regelrechte ramp, het feest begint over 24 uur.
Preston Er moet toch iemand zijn die hier een einde aan kan maken. (Kijkt naar een krant waar een foto te zien is van Dipper die een vampier vleermuis weg slaat naast Sheriff Blubs en Agent Durland) En ik denk dat ik al weet wie dat is.
Een verkorte versie van de Gravity Falls Titelsong begint.